Deklaracja dostępności
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Strzyżewicach-Rechcie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.psprechta.bip.lubelskie.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- W części filmów nie ma napisów;
- Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.
Treści nieobjęte przepisami
dokumenty pdf i skany, multimedia (nagrania wideo), treści pochdzące od osób trzecik (np. MEN, Kuratorium Oświaty i inne instytucje).
Nadmierne koszty
-
Tłumaczenie na język migowy
-
Konwersja dużej liczby dokumentów PDF na format dostępny cyfrowo
-
Audiodeskrypcja materiałów multimedialnych
-
Złożone systemy interaktywne (dziennik elektroniczny)
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklaracja została sporządzona na podstawie samooceny przeprowadzonej przy użyciu narzędzia Google Lighthouse oraz testów manualnych. Raport z oceny dostępności dostępny jest https://pagespeed.web.dev/analysis/https-sprechta-strzyzewice-lubelskie-pl/lry9kj818n?form_factor=desktop&category=performance&category=accessibility&category=best-practices&category=seo&hl=pl&utm_source=lh-chrome-ext
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
trona internetowa szkoły posiada następujące ułatwienia dla użytkowników:
✅ Możliwość korzystania z nawigacji za pomocą klawiatury
✅ Opcja tłumaczenia strony na język polski, angielski i niemiecki
✅ Przejścia do kluczowych sekcji strony (treści, wyszukiwarki, mapy, menu)
✅ Funkcja zatrzymania animacji na stronie
✅ Obsługa czytników ekranowych dla osób niewidomych
✅ Możliwość zmiany kontrastu (tryb wysokiego kontrastu)
✅ Opcja powiększania czcionki
Obsługa strony za pomocą skrótów klawiaturowych
Użytkownicy mogą poruszać się po stronie za pomocą skrótów klawiaturowych, co jest istotnym elementem dostępności cyfrowej.
Najczęściej wykorzystywane skróty to:
- Tab – przejście do następnego elementu nawigacyjnego,
- Shift + Tab – cofnięcie do poprzedniego elementu,
- Enter – aktywacja wybranego linku lub przycisku,
- Esc – zamknięcie wyskakującego okna,
- Ctrl + "+" / "-" – powiększenie lub pomniejszenie treści strony.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Paweł Teter — mejlowo p.teter@strzyzewice.lubelskie.pl lub telefonicznie 815666012.
Każdy użytkownik ma prawo:
- Zgłosić problem z dostępnością cyfrową strony internetowej lub elementów strony.
- Zażądać udostępnienia informacji w formie alternatywnej, np. dokumentu w wersji dostępnej dla czytników ekranu, audiodeskrypcji do materiałów wideo.
- Złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.
Jak zgłosić problem?
- Osoba kontaktowa: koordynator dostępności - Paweł Teter
- E-mail: p.teter@strzyzewice.lubelskie.pl
- Telefon: 81 566 60 12
W zgłoszeniu należy podać:
- Opis problemu,
- Wskazanie strony lub elementu, który jest niedostępny,
- Preferowany sposób kontaktu,
- Opcjonalnie – propozycję formy alternatywnej.
Termin realizacji zgłoszenia:
- Szkoła odpowie w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia.
- Jeśli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, użytkownik zostanie poinformowany o terminie realizacji zgłoszenia (maksymalnie do 2 miesięcy).
- Jeśli szkoła odmówi zapewnienia dostępności, użytkownik może złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich (www.rpo.gov.pl).
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Jan Nowak — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
- Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
- mejl: sekretariat@przyklad.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres szkoły:
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Strzyżewicach-Rechcie
Strzyżewice 13, 23-107 Strzyżewice
Obecne udogodnienia: możliwość wejścia z psem asystującym.
- Brak podjazdu dla wózków.
- Brak windy.
- Brak dostosowanych toalet.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Strona internetowa szkoły https://sprechta.strzyzewice.lubelskie.pl/ oraz podmiotowa strona Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) szkoły https://psprechta.bip.lubelskie.pl/ umożliwiają dostęp do kluczowych informacji dotyczących działalności placówki.
- Informacje zamieszczone na stronie są aktualizowane i udostępniane w sposób zgodny z wymaganiami dostępności cyfrowej.
- Niektóre dokumenty, załączniki oraz materiały multimedialne mogą być niedostępne w pełni dla osób z niepełnosprawnościami, np. pliki PDF nie są w pełni dostosowane do czytników ekranowych.
- Szkoła udostępnia informacje w alternatywnych formatach na wniosek osób ze szczególnymi potrzebami (np. powiększony druk, odczyt elektroniczny, wersja w języku łatwym do czytania – ETR).
- Możliwość odczytania dokumentów szkolnych na żądanie w formacie dostępnym dla osób słabowidzących.
- Możliwość umówienia się na wideorozmowę dla osób niemogących kontaktować się telefonicznie.
- Zapewnienie dostępnych metod komunikacji dla osób z niepełnosprawnościami, np. możliwość przesyłania pytań i wniosków poprzez e-mail oraz formularze internetowe.
- Obsługa korespondencji w języku łatwym do czytania (ETR) dla osób z niepełnosprawnością intelektualną.
- Możliwość uzyskania wsparcia pracownika sekretariatu przy wypełnianiu dokumentów urzędowych i szkolnych.
- Dostęp do informacji o procedurach szkolnych w prostym języku na stronie internetowej szkoły.
- Wyznaczone osoby do udzielania wsparcia uczniom i rodzicom ze szczególnymi potrzebami (np. pedagog specjalny).
Obsługa osób z niepełnosprawnościami
- Możliwość uzyskania wsparcia pracownika sekretariatu przy wypełnianiu dokumentów urzędowych i szkolnych.
- Dostęp do informacji o procedurach szkolnych w prostym języku na stronie internetowej szkoły.
- Wyznaczone osoby do udzielania wsparcia uczniom i rodzicom ze szczególnymi potrzebami (np. pedagog specjalny).